tirsdag 21. april 2009

Den provisoriske, dog vanskelige førsteposten

I vent på at tingene skal komme ordentlig på stell føler jeg meg forpliktet til å poste en liten sak. Den opprinnelige idé var å få det visuelle, så vel som det litterære, i orden før første post ble sluppet. Men da jeg nå i skrivende stund har fått hele én spent følger (noe jeg mener uten ironisk undertone, ettersom ingen innlegg hittil er postet) lar jeg det stå til med noen enkle, og innledende skriblerier.

Jeg sparker igang det hele med å meddele at dørstokkmila i dette tilfellet har vært særdeles høy. Faktisk over én meter. I frykt for å strekke skrukk og knø pung i det jeg skrever over den har jeg psyket meg kraftig opp før jeg dristet meg ut i bloggingens mangfoldige univers. Bøygen ble bekjempet da min svirebror og livslange venn (gjennom en tre, fire år), Thomas Litangen, brøt isen med sin lille gang. Jeg følger nå en stolt tradisjon i å la noen andre gå først for å sjekke forholdene i dette kulturelle minefeltet, for så å trippe varsomt etter.

Kruttet har allerede blitt funnet opp, av kinesere, og skal jeg gjøre noe, kan jeg vedde både ære samt ett kilo pinnekjøtt på at en kineser eller Thomas har gjort det før meg.

Så hva er egentlig min visjon, hvis ikke kjerneverdier som originalitet er det høyeste mål? Vel, det er en kjent sak at man har en interesse for å vite om alle de hverdagslige vanene til kjendiser, og hvem vet om det fungerer andre veien? Kanskje jeg får mine hardt etterlengtede femten minutter hvis jeg møysommelig loggfører mine toalett- og spisevaner, og gradvis vier mitt mest intime til offentlighetens interesse?

Jeg skall ikke love for mye, da jeg fortsatt er i utarbeidingsfasen av den røde tråden som skal fungere som tørkesnor for å henge fra meg følgende blogginnlegg. Alt som hittil er sikkert er at verden er gal, og at vi som bebor den minst like kokte.

PS: Kommenter gjerne, men aller helst(!); skriv ut det vedlagte bildet og teip den opp på bussen i ditt nærområde. Kanskje jeg kommer over det en dag og virkelig innser at min blogg har blitt lest og at ordene har sunket inn.


Last ned bildet herfra.


4 kommentarer: